טיפול רגשי לחרדתיים – הסרת חסמים מנטליים וחזרה לחיים רגועים

חרדות הן לא משהו שאנחנו מזמינים לעצמנו בכוונה, אך יש בהתנהגות שלנו אשם תורם להיווצרותן. אם אתם חשים כי שגרת החיים שלכם נעשית לחוצה, לא מרגיעה, מלווה באמוציות, ולסיכום – חרדתית, מומלץ לשקול קבלת טיפול רגשי פסיכולוגי ייעודי. זהו טיפול בחרדה המנווט אתכם לאן שאתם צריכים להגיע: למחוזות הרוגע והשלווה, כפי שחוויתם בעבר.

טיפול באומנות להפגת לחצים

הבסיס עבור טיפול בחרדה הוא מפגש עם אמצעים מפיגי לחצים, ובראשם אומנות. ישנם פציינטים שעבורם אומנות היא ויזואלית וישנם כאלו שהמוזיקה והצליל הם האומנות עבורם. טיפול באומנות בא לספק לכם רגעים ראשוניים של שלווה ונחת. טיפול זה מכניס אתכם לפוקוס, גורם לכם להכיר את עצמכם באופן טוב יותר, להבין שישנן פרופורציות גם עבור אותם נושאים אקטואליים שבגינם נכנסתם לסטרס חרדתי, ולא פחות חשוב – להחזיר לכם את עמוד השדרה המנטלי האישי שהתרופף כתוצאה מהשגרה החרדתית בעת האחרונה.

רכישת בטחון עצמי כתחליף לחרדות

פעמים רבות, חרדות נובעות מפרפקציוניזם או מהרצון להישאר פרפקציוניסטים במלאכות השונות שאתם נדרשים לעשות. אמנם מצוינות מקצועית היא דבר חשוב, אבל לא כאשר זה מכרסם בביטחונכם העצמי. זהו מתכון להיווצרות חרדות. הן נכנסות היכן שהביטחון הפנימי שלכם כבר לא מנווט. במסגרת טיפול בחרדה אנו נלמד כיצד לשלוט בה באמצעות הבטחון העצמי ובהמשך להחזיר אותו ככלי השולט בשגרת העבודה, האמנות וחיי המעשה שלנו.

גיבוש מתווה טיפולים מסודר עד ליציבות

כאשר הפסיכולוג יכיר אתכם לעומק ב- 1-2 המפגשים הראשונים, הוא יוכל לספק לכם סדרה של מפגשים שישיגו את ההתקדמות המנטלית המבוקשת. עבודה עם מתווה מפגשים שכזה תיעשה אך ורק בקצב שלכם. לכן, ייתכנו הוספות של מפגשים. אל תחששו מכך. אם אתם לא מרגישים מוכנים לטיפול הבא, או חושבים שצריך להתעכב על קודמו ואפילו על מה שהיה לפניו, תשקעו, תציפו, בשביל זה אתם יושבים על ספת הפסיכולוג.

טיפ לבחירת מטפל

אנו ממליצים לבחור פסיכולוג אשר יש עליו המלצות בנושא יישום טיפול רגשי נגד חרדות. טיפול בחרדה הוא ענף מאד ספציפי בפסיכולוגיה המודרנית, ולכן מאד חשוב לדעת עם מי עובדים ולהבטיח שאתם מקבלים את המענה הנכון עבורכם.